One night in Bangkok-NOT

..det bidde en natt på first Hotel Vesterbro i Köpenhamn istället :-(. Planet mellanlandade ju i Köpenhamn för att plcoka upp mer folk. Eländet började med att de ropade upp en passagerare som de inte hittade, sen visade det sig att han inte skulle med, så då måste dom ta ut hans bagage...

Planet taxade ut försenat, o efter ett tag hörde vi i högtalarna- "Ni kanske har märkt attplanet är på väg till gaten", vi har ett tekniskt problem. En lampa eller rotationsvakt för fläkten i ena motorn krånglade, ett litet problem sa kaptenen, på sin  fransk-engelska som lät ungefär som konstapeln i Allå Allå hemliga armén. Men reservdelar måste komma från Hamburg, så det blev för Fritidsresor att hitta hotell o transport o mat för 580 pers...

Det tog några timmar, men nu sitter jag här, o planet beräknas avgå 08 imorron bitti, så då är vi väl i Bangkok 23.30 deras tid, i stället för 9:35...

Faan ingen skybar imorron då... Men jag har ju hellre att dom kollar tekniskt krångel en gång för mycket än en gång för lite..

Buss hämtar oss 06:00- hjälp hur ska jag vakna???

Nästa inlägg hoppas jag är från Bangkok på riktigt! Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Cathe

Ta det lugnt gumman. Säkerhet framför allt. Du kommer fram till slut och när du gör det får du ha det så bra. Kramar från en som längtar till London.

2008-11-04 @ 17:59:55
Postat av: Evy

Som vanligt Cathe, bara du o jag som skriver? Håller med dig Cathe,precis som jag skrev, bättre kolla det tekniska 1 gång för mkt.. Sannolikheten att samma händer på hemvägen borde inte vara så stor, i så fall ligger jag pyrt till för London-flyget...



Kram från en superförkyld Evy



Kram

2008-11-05 @ 08:27:15
URL: http://restanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0