Declaration Day

..börjar bli en trevlig tradition. Låter nästan som Independence Day, högtidligt...

Då samlas Jeroen, Sarah, Jonas o jag hemma hos mig, där vi förra året laddade ner E-leg så att alla kan deklarera Online...

Vi började med våfflor, som blev ganska lyckade (jaaa...jag köper färdigt pulver som man blandar med vatten...). Sedan betas deklarationerna av, det går ju oftast ganska fort nuförtiden... det är bara aktier som kan bråka lite ibland, tvångsinlösen å sånt man fått pengar för som man ju glömt bort o gjort av med, o nu ska skatta för...

Annat var det förr, det är inte utan att man ibland tänker tillbaks på bilköerna 23:55 sista dagen man måste åka o lämna deklarationerna till Skatteverket. Kommer ni ihåg vilken lättnad det var när de hade placerat ut folk i västar i gatukorsningar för att ta emot dem...

Återigen...tack gode Gud för nätet... I år är det bara Jonas som behöver betala, övriga får tillbaks varierande summor...

Kommentarer
Postat av: Cathe

Visst är det smidigt nu för tiden. Jag sms-deklarerade. Tog 20 sekunder så var den registrerad.

Väntar spänt på första inlägget på vår gg blogg....

Kram

2009-04-21 @ 14:15:02
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0