En sista blöt kväll med lyxshopping i KL


..sen har jag inte denna utsikten längre.. här kollar man ner på marknaden på Petaling Street.. På dagtid är inte alla stånden i mitten av gatan öppna, så då är det mer "luftigt"..

Det där blöta var inte dyra drinkar- har inte blivit nåt sånt här, inte ens öl... bara deras goda Milo ~Oboy, som om man vill ha den kall, serveras varm med isbitar i...

Nää, utan ikväll öppnade sig himlen, o det störtregnade igen, åskade rejält oxå. Fast gatan har tak, så blev det en del blött ändå.. givetvis viftade försäljarna med paraplyer de ville kränga då...

Förhandlingarna gick väl sådär... lite lyxshopping blev det ju eller hur... äkta Chanel bl.a....

...betalade nog alldeles för mycket för den här väskan (nää det är jättestor skillnad mot den jag köpte i Singapore).. de börjar på  typ 390 RM, jag tänkte att jag ville ha den o försökte med 40 (ca 100:-), men det blev inget..

På nästa varv hade jag tagit fram 70 RM (ca 175:-) o sa att det var mina sista pengar.. o då fick jag den.. fan det gick för lätt, så jag betalade nog för mycket?.... menmen en tvättäkta glansig jeanstygschanel kunde jag ju behöva eller hur?


F.ö har jag bara varit i närområdet idag, gått runt lite i kvarteren bortanför marknaden, o ätit kyckling m ris o soppa på ett lokalt hak för en tia, där jag nog var den enda med mer än två tänder i överkäken...

Besökte bl.a ett varuhus där man var tvungen att lämna sin väska i ett sånt där skåp som dom har vid affärerna hemma. Och där hittade man ytterligare ett exempel på deras förmåga att skapa jobb: stå och lägga i pengen som jag betalat för skåpet, vrida om nyckeln o ge den till mig...

Förstår inte riktigt varför de snörper åt plastpåsarna med det man shoppat med buntband när man går ut... skulle man nu frestas att sno något i någon annan affär, så kan man ju också tänka på att straffet för det är sisådär 7 år i finkan  (var det i Singapore iallafall enligt en massa skyltar inne i affärerna..)

Checkar ut vid 7-tiden för att bege mig till Bangkok.. återigen konstiga uppgifter om mitt plan, det står att det går 45 min senare än bokad avgång 11:00... men jag kommer vara på flygplatsen i tid iallafall...

Hörs i Bangkok- på nåt sätt, vet inte riktigt hur det blir med uppkoppling där...

Kommentarer
Postat av: Cathe

Låter som ett riktigt äventyr.

Kramar

2009-04-09 @ 12:28:19
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0