Inte nu igen....

Här går jag o bekymrar mig för hur jag ska få plats med detta..


+dagens inköp (mer skor, väskor,sjalar, t-shirts, minneskort till Ia, o MIa jag tror jag hittade din blus..köpte iallafall (1000:- Baht)

.i ett för dagen superhett Bangkok, soligare än på länge..
..åsså när jag ska släpa mina klenoder (bara närområdet Pratunam idag) över den hårt trafikerade Petchaburi road, (tillslut står det bara en vithårig västerländsk farbror o jag kvar, alla andra har kastat sig över vägen på nåt sätt), så ser jag ett det står en tanks o en militärlastbil med soldater i korsningen.. Undrade lite om dom bara är ute o visar upp sig i största allmännhet eller om det är nåt på G här igen?
En kombination av armé-, flott- och flygvapenstyrkor har sat
..det var en sån här jag såg stående i korsningen nyss...

Läser då i Aftonbladet att det är undantagstillstånd i Bangkok, att man inte får samlas mer än 5 personer på allmännplats! Häpp! Kanske läge att dra nu då?

Planet ska gå 23:15 KL 0878 BKK-AMS, sedan 08:15 AMS-GOT landar 9:45 KL 1153 om nån vill kolla..

Igår var jag på Chatuchak weekend market nån timme, jordens skyfall kom då, men jag bestämde mig för att trotsa det och försöka hitta en taxi till MBK. Men i det vädret var det ingen som ville köra på Taximeter, dom ville ha 300 Baht (ca 75 spänn)..alldeles för dyrt så jag tog Skytrain.

Dagvattenavloppen verkar inte dimensionerade för de mängder regn som hastigt kan komma, så ganska snart vadar man i ca 1 dm ljummet regnvatten på sina ställen..tur att jag då hade mina nyinköpta Crocs-aktiga sandaler på igår då..

Det ska faktiskt bli skönt att komma hem också- har ni nån vårvärme kvar till mej?? Skönt att slippa klibbet, o halvfukten som det ändå alltid är här (utom i Lenas lägenhet).

Men jag har ju haft en helt underbar semester inget snack om det, bara ta dagen som den kommer o flyta runt lite...

Kommentarer
Postat av: Cathe

Precis det jag tänkte fråga dig. På nyheterna säger de att det är upplopp i Bankok, men om du åker hem ikväll skall du väl klara dig från problem.

Bara de inte ockuperar flygplatsen igen.



Ha det bra, vi ses på fredag.

Kram

2009-04-12 @ 15:09:48
Postat av: L.

Hej! Kolla in min fotoblogg som även innehåller en novellserie :) Tack!

2009-04-12 @ 15:17:42
URL: http://picturesofme.blogg.se/
Postat av: Mia

Va kul att du hittade min skjorta !!!

Lena har just lämnat av Johan på flygplatsen så det verkar inte vara några problem där !



Flyg lugnt....

2009-04-12 @ 17:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0