Nya intryck i Singapore

Började dagen med att gå och kolla in Bugis Street, ett marknadsområde som givetvís ligger i närheten av där jag bor.


..sedan jobbade jag mig igenom Little india, till Mustafa Centre, ett jättetrångt varuhus med allt möjligt, öppet dygnet runt...
..har inte inhandlat nån födelsedagspresent till mig själv än...  men har sett en del "brahasaker som man inte visste man behövde", vad sägs om kackerlacksfällor i två storlekar, eller en videokamera "for traffic accident recording"..är den självutlösande om man krockar då???
..var även en sväng på Sim Lim Square, Singapores motsvarighet till Bangkoks Pantip Plaza, datorhimlen, men tycker de var dyrare här på möss, minneskort o.s.v... I Thailand har jag aldrig blivit otrevligt bemött när jag försökt pruta, men här sa dom: "Fuck off!",,.. så det var inget kul ställe...
..kaffe i de indiska kvarteren betyder sött och smaklöst..fick dem att hälla i tre skeda Nescafé i mitt, sedan de tagit ut det färdigsockrade blasket de kom med först..
..taxichauffören jag åkte hem med, när jag inte orkade gå från Mustafa centre rekommenderade en annan elektronik-mall, kommer inte ihåg namnet, men tror jag gått förbi den...
..sen såg jag en annan mystisk sak. På en tvärgata till Bugis stod den här grejen, och folk gick fram o smekte den o klappade på magen..jag fattar inte..är det religiöst? ett skämt? eller???


Blir mer o mer vän med hotellet, som ju ligger nrelativt bra, och har mrgonrock, tofflor o badkar... men 4-stjärnigt? Nja..

Lite mat snart o sen en Singapore Sling på Raffles hade jag tänkt...

Kommentarer
Postat av: Cathe

Hej gumman och stort grattis på födelsedagen. Du ser ju ut att kunna roa dig själv. Buskablyg e du ju inte heller så du vet att ordna det för dig. Själv är jag nog för snäll. Hade aldrig kunnat med att be om gratis internet. Fast jag säkert borde gjort det. Här hemma har vi ännu en fin dag med 8-10 plusgrader och sol. Har t o m sett ett par vitsippor. Skönt, då vet man att våren är här.



Ha så kul och var rädd om dig.

Kramar

2009-04-02 @ 12:07:41
URL: http://lyxforalla.blogg.se/
Postat av: Evy

Tack för gratulationerna! Men va bra om det är vår när jag kommer hem, fast det kanske har slagit om till vinter igen då? Blir svårt att vänja sig med strumpor igen... Jag skriver ju som en kratta, det blir alltid en massa stavfel... rättar det vid tillfälle... ska nog ut på upptäcksfärd igen efter en stunds återhämtning här på hotellet...

2009-04-02 @ 12:15:02
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Pysse

Tur att du har badkar!!!

Annars hade du väl aldrig gått upp ur sängen på morgonen:-)

Trevligt att läsa om dina äventyr.



Ha det fortsatt bra!!!



KramKram

2009-04-02 @ 12:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0