Tillbaka "hem" till Bangkok


..där jag nu bor på Aphrodite Inn nästan mitt i Pratunam-marknaden, supernära Platinum Fashion Mall, Pratunam Center o Big C, inte så långt till Skytrain heller.

Har dock inte hittat några djur att byta mot Internet här, så jag har köpt 6 timmars uppkoppling (att användas under resterande tid här) för 300 Baht (75 kr..). Det är mer än vad jag betalade för de rosa skorna jag köpte idag (199 Baht) o ett par Billabongshorts (180)  till Jonas (jo har köpt till er med Pysse)..

Det tog 3 timmar från flygplasen o hit med Airport Express... Express vaddå? Fick först vänta ca 25 min på bussen. Den jag tog skulle gå till Petchaburi-Cenral World (nära mitt hotell)-Silom... först hoppade en av vid Petchaburi, funderade på att hoppa där oxå, men tänkte att jag tar Central World.. därutanför är det en av Bangkoks värst trafikerade gator 5 stillastående filer åt ett håll o en åt andra hållet.. som vanligt blandat med tuktukar,moppar,bilar,bussar,matvagnar...(det var ju här jag höll på att krocka med en elefant sist oxå..)  men bussen stannade ju aldrig vid CW utan körde vidare ner till Silom. Det är inte så himla långt tid, men de stackars kilometrarna tog en timme. Chaffisen frågade vart jag skulle o jag sa Central World, som jag hade sagt till biljettkvinnan tidigare... så på tillbakavägen till flygplatsen säg 5 avverkade km på en timme, så stannar han inte vid nån hållplats utan öppnar dörren när vi ligger i den mittersta av de fem filerna...så där ska jag då trassla mig fram mellan alla ovannämnda fordon med handbage o resväska i mitenfilen... Himla tur då att det stod så stilla som det gjorde...

Tillbaks till flygplatsen blir det nog taxi, för dom där bussarna ska man väl ut o vifta i mittfilen för att kliva på nånstans oxå??

Förresten när det regnar här (ja, regnet tog jag med från KL, skyfall en stund ikväll), så är det lite lustigt att se att det är mest karlar som vill skyla sitt hår. Det är ganska gulligt med dessa Thailändska farbröder som har knutit gula, gröna och rosa såna där prasselplastpåsar om huvet på olika sätt..

Imorron blir det nog lite Platinum för att kolla den blus Mia ångrar hon inte köpte, evt. MBK o Pantip Plaza oxå, på lördag Chatuchak Weekend Market...

Så här glad kanske Mia blir om jag lyckas lokalisera blusen bland de 1300 affärerna i Platinum o kanske även lyckas pruta lite... Bilden är givetvis från beachen på Koh Samet, från den mysiga stranden där vi åt lunch sista dagen...
Från samma lunch finns en bild där jag står på en stol oxå... för det var några omkring som skrek lite om "snake", så jag tog det säkra före det osäkra... o stod upp på stolen vid lunchen ett tag...


Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Anonym

KLart jag blir sååååå otroligt glad om du finner just min skjorta !!!! Jisses vilken underbar bild....får man säga så om sig själv?!!! Man längtar verkligen tillbaka ...så fort du kommmer hem blir det en tur på uteserveringarna ihop i vårsolen !

2009-04-09 @ 21:12:29
Postat av: Evy

Klart du får säga så Mia.. bilden blev rätt rba, även de på Ulrika...



Uteservering i vårsol låter fint... men jag tar säkert med mig regnet hem oxå...

2009-04-10 @ 02:03:20
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Mia

Regn....nejdå...det ska ju vara som på bilden !!

Fast på Avenyn, med bord, stol, lite mer kläder....

Äh skit i det...vi reser mer snart igen istället !

2009-04-10 @ 09:12:14
Postat av: Cathe

Du kan inte lägga upp såna underbara bilder. Längtar till Grekland. Bara två månader kvar nu. Då skall jag också hoppa omkring på stranden.

Men du, lämna regnet när du åker hem. Vi klarar oss utan det. Idag soligt, det skall bli över 15 grader över påsk. Härligt. Nu skall jag surfa vidare efter recept, middag ikväll.



Ha det bra. Kramar

2009-04-10 @ 09:46:53
URL: http://lyxforalla.blogg.se/
Postat av: Evy

F..n, hittade affären, men inte blusen fast jag letade igenom hela sortimentet... Affären i källaren där du såg den först hade stängt lr nåt.. hittade inte den ... So sorry... Du får åka tillbaks o leta själv Mia...



Resa igen... jaaa... fast jag är ju bara hemma 1,5 mån sen blir det en vecka Spanien...:-)

2009-04-10 @ 11:18:29
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Evy

Yes Cathe, du fick säkert ihop en mästerlig middag, du har nog lite andra köksgener än jag...



Men innan du åker till Grekland åker jag till Spanien :-)...Syns snart!

2009-04-11 @ 03:11:58
URL: http://restanten.blogg.se/
Postat av: Pysse

Du e grym ju!!!

2009-04-19 @ 08:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0