Bar Quiz på holländska



Här sitter då gänget "Just us" på söndagens Bar Quiz. Det var totalt 8 lag med, de har tävlat några gånger under hösten. Vi kände pressen, för "Just us" hade aldrig kommit sist, och ville inte göra det nu heller..

Frågor typ- "Vad heter programledaren för programmet ....." på holländsk TV så klart... kunde inte varken Jeroen eller jag bidra med speciellt mycket...

Jeroen tyckte att de skulle kasta in nån svensk fråga, då var det nån lustigkurre som utbröt " Hur mycket kostar knäckebröd ???" :-)

Men vi kunde iallafall "No milk today" med Hermans Hermits, men jag blev lite sur på mig själv att jag inte träffade rätt på den här goa låten:



Just Kinks hörde ju till mina absoluta favoriter på 60-talet...blandade ihop introt med "Happy together" med Turtles...

Well, well vi slutade inte sist iallafall, tror det var laget med det passande namnet "Geen idée", d.v.s "Ingen aning" som gjorde det, vi kom på en hedersam 6:e plats..

Var kul faktiskt, kan jag tänka mig att gå på hemma i Götet nångång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0