Dejligt i Danmark med Depeche...

..o kul sällskap med Gunilla.. jäklar vad vi diggade..vaddå sittplats??? På vår läktare var det ingen som satt alla stod o dansade o hoppade så hela läktaren gungade.. läste att det var ca 40 000 pers där..

Var lite osäker på ljudet till att börja med (jämförde med Jarre på Scandinavium), när de inledde med In chains, men antingen fixade dom ljudet eller så vande jag mig eller oxå gjorde den goda Carlsberg-pilsnern att det lät bättre o bättre ...:).

Ett litet segt parti på mitten, när Gunilla trodde att Dave Gahan måste vila rösten, o den ljusa killen sjöng, men det vare glömt o förlåtet när dom rev av Policy of truth.... Men tyvärr spelade dom inte någon av de tre låtar jag nämnde i förra inlägget.. hade hellre haft dom än dom där lugna i mitten...

Note to myself:
Plugga texter till nästa gång, kan ju inga utom de mest kända raderna i refrängerna.. (På Jarre-konserten behövde man inte bry sig om texterna, för det fanns som bekant inga..). För en nästa gång kan jag absolut tänka mig!

O Gunilla är på om jag hittar en Pet Shop boys-spelning oxå..:-)

Inte lika dejligt idag...seeegt... det blev ju några pils i värmen, o vi var inte hemma i Malmö förrän vid 1.30... men det var det värt.

Är hemma nu, och kan tänka tillbaks på en mycket lyckad minisemester i Malmö, där tisdagen också tillbringades på cykel till ett nytt köpcentrum Entré, vid Värnhemstorget. Lite shopping blev det, några skor, leggings o smycken, allt på rea...........

I´ll be back några dagar nästa månadsskifte, då ska jag bl.a till Köpenhamn över dagen..

Och några bilder från konsert-kvällen

Vi tog cykeltaxi för 80 DKK från Österport station (2 förbi huvudstationen) till Parken, tog annars ca 15-20 min att gå...



Pilsner o pölse (fast den var tyvärr inte röd, men god ändå)


Det var en bit till scenen...

Kommentarer
Postat av: Cathe

Ja, du ser ut att må bra ialla fall. Härligt med lite vardagsflykt.

Kramar

2009-07-02 @ 08:05:40
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0