Inte bara resor som säljer slut..

..har vi märkt nu när Jeroen har fått besök av sina holländska kompisar Cees o Liesbeth med dotter Maxine igen (det tog dem 20 år att komma till Sverige, de var ju några av många som sa "vi kommer o hälsar på"..men de kom först förra året o nu igen..).

Förra året så gick det bra att med relativt kort varsel få tag på en stuga i Tostekulla (Fjärås-trakten), men nu var det totalt fullbokat både i Tostekulla, Halmstad och Fjällbacka, där vi kan hyra stugor via jobbet..

Jaja, då får det bli lite utflykter hemmavid. O det blev en trevlig grillning ikväll, i ett väldigt blåsigt Kärra.

(Bilden från förra årets besök..)

Det tog dem ca 14 timmar att köra de ca 83 milen från Appingedam + färjorna Puttgarden-Rödby +Helsingör-Helsingborg.. normalt tar det ca 10,5-12..

En del av tiden kan man skylla på ombyggnaderna i Tingstadstunneln, där det inte ens är lätt att komma rätt fast man är hyfsat hemma i Göterborgstrafiken..jag körde oxå fel häromdan...

Själv jobbar jag några dagar till innan min 2-veckors semester börjar. Det ekar väldans tomt i korridorena på jobbet nu må jag säga... vår lilla avdelning som förra veckan bestod av 3 personer har nu reducerats till 1-moi...                        

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0