Fick en akut släng av Thailandslängtan...

..här i Malmö, dit jag anlände med tåg som "bara" blev en kvart försenat, efter en halvtimmes sen avgång.

Alltid lika kul att träffa Gunilla, och efter ett glas pilsner i värmen skulle vi gå ut o handla lite mat.. På vägen till affären skulle Gunilla ringa Magnus, den trevlige sonen, och han o flickan Lisa satt på en Thai-restaurang nere i Västra hamnen.. o det var inte Gunilla o jag sena att haka på.


Gunilla gillar att sitta i solen...o dricka pilsner...

..och när vi efter en låååång promenad nådde restaurangen http://www.maithai.se/ satt Magnus o Lisa där med varsin stor Singha-öl, o det hakade vi oxå på. Sedan blev det god kyckling satay, och det smakade precis som på en thailändsk foodcourt..

Thailandslängtan blev ju inte mindre av att Gunilla berättade att de bokat en resa till Khao Lak i december,

Mycket trevligt o gott, och det bästa var att Magnus o Lisa "offrade" sina cyklar på oss gamla tanter (Gunilla blir 50 om en månad...:)... så vi slapp gå den lång vägen tillbaks.

Imorron ska jag låna en cykel o ta mig runt lite här i Malmö, medan Gunilla jobbar..lite lagom stort projekt känns det som.

Väl hemma i den varma lägenheten var katterna (hon har 3 st) sällskapssjuka, o så jätteväluppfostrade är dom inte, kliver rätt på datorn...men goa såklart! Dom här två är av rasen turkisk van..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0