Första kvällen i Bangkok

..skulle jag gå ut o köpa såna där små söta miniförpackningar med tigerbalsam jag köpte sist, innan vi skulle göra oss i ordning o gå ut o äta, men jag hittade inte det i affärerna häromkring..

Nåväl vi (Ia, Mia, Ulrika o jag) bänkade oss i den chaufförsförsedda svarta bilen och hämtade Lena på kontoret, känns som tvärsöver stan, mycket trafik iallafall som vanligt. På kontoret är det bara Lena som har eget rum (har nog skrivit om det förut), alla andra ca 50 personer sitter i kontorslandskap. Lite kul att se ett thailändskt kontor, det hänger jackor, kavajer o halsdukar på varenda stol (kallt med AC), och dom (såväl tjejer som killar) har en massa småbjäfs vid sin arbetsplats, buddafigurer, Hello Kitty-prylar m.m.

Vi åkte till en fisk o skaldjursrestaurant vid floden Chao Praya, kommer inte ihåg vad restaurangen hette, man fick köra på en del trånga små mörka gator för att komma dit. Vi åt en blandning av fisk o skaldjur, gott, och drack det goda inhemska Singa-ölet till. Underbar utsikt vid floden.
Åt vi dom här delikatesserna???
Ser detta ut som delikatesser???

Därefter var det dax för första Skybar besöket. Banyan tree hotel, med Vertigo, en ute-bar på 61:a våningen. Lite läskigt så klart, men jag gick i armkrok med IA, och satte mig inte närmast den tjusiga utsikten, o en drink gick ner.
Ia,Lena,Mia,jag..
Här sitter vi (ja jag oxå)på 61:a våningen på Vertigo. Fast så djärv att jag sitter utåt utsikten är jag inte...

Imorron blir det nog lite Pratunam (mitt favvo-område) när några av de andra leker kulturella o åker till Ancient city.

Åsså kommer Pia,Carol o Sibylla "hem" efter några dagar i Chiang Mai skumpandes på buss o tåg i ca 80 mil/väg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0