Jag- en biltjyv???


Såhär ser en hel Citroennyckel ut.. min är i bitar.. metalldelen för sig o plastdelen o lite annat löst för sig...

Var i Önneredshallen o kollade en JSM-match (semi RIK-Önnered), spännande till långt in i andra perioden, RIK vann, de vann även finalen sedan..

Min bil var väldigt tom på bensin, så jag åkte in på Shell mittemot Stenaterminalen för att tanka. När jag öppnade tanklocket gick min redan sladdriga bilnyckel sönder, så jag stod med metal o plastdelar i handen.

Efter tankningen satte jag i metallnyckeln i startlåset o fick inte igång bilen! Det sa nånting om "Antitheft" på instrumentbrädan... Aha  va smart- nu tror bilen jag är en biltjyv för att nyckeln har gått sönder!  Ringde Jeroen, som brukar vara en räddare i nöden- inget svar.. Fick tag på Jonas, o hör o häpna han har varit "i branschen", ja inte som biltjyv, men råkat ut för samma sak med min nyckel, så om jag höll i plastbiten samtidigt som jag startade med metallbiten skulle bilen inte tro jag vara en biltjyv! Yess, det funkade!

Så imorron eller nångång i veckan blir det till att dra till Frontbilar för ny reklammation! Nog måste väl även nycklar ingå i tvåårsgarantin??

I övrigt handlat mat med mamma, handlat mat (o lite kläder för det är ju trots allt kvinnodagen o det betyder väl att vi kvinnor ska unna oss lr???) med Sarah, o sen handlat tulpaner, letade som en galning efter rosor på en massa ICA-Maxi Coop o.s.v... till Bodil o hennes killar som nu snart kommer hem från USM för P94, där de blev TVÅA!!! Så bra!!

Sååå bra är det givetvis oxå att Damerna är klara för Elitserien. O hoppas nu herrarna klarar en plats i/alt i kvalet till Allsvenskan!!!

Kommentarer
Postat av: Cathe

Varför skall det vara enkelt att leva? Men självklart måste du få en ny nyckel.

Jättekul med damerna.

Sköt om dig. Kram

2009-03-09 @ 15:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0