Min marknads-GPS är på o aktiv...

..här i Bangkok oxå. Medan de andra var och kollade gamla tempel, hittade jag mitt eget; Pratunam Center (där jag varit förut). Så här ser ingången ut- så jag har oxå besökt ett tempel...så de så...

Fast därinne finns det en massa affärer så klart. Nåväl, jag var också o fikade på hotellet jag ska bo på- fräscht verkar det! O det ligger mitt i Pratunam, bl.a jättenära kanalen, där jag tog en tur idag.

Har varit nyfiken på dom här båtarna när jag gått här förut. Idag gick jag ner o en tant frågade om jag skulle åka, visst, men var den gick o vart jag skulle hade jag ingen aaaaning om, men när tanten sa Bobae ringde en liten klocka i mitt huvud- aha, men där finns ju en marknad som jag haft tankar på att åka till nångång, men inte riktigt klurat ut hur jag tar mig dit..

Jag betalade mina 10 baht (2,50 SEK) o klev på tillsammans med ca 300 thailändare sittandes o ståendes, kändes som en flyktingbåt ungefär... Mitt i stod dieseldunkarna. Vi drog iväg- det gick fort som f..n o jag skrek lite så alla kollade på mig, o när vi mötte en båt blev det jättevågor på den lilla kanalen, sen när vi skulle under en bro, sänktes taket ca en halvmeter så alla som hade ståplats fick huka sig..

En sån här åkte jag...kul! Förresten om ni visste vad man kan bygga av ett Coca-colaflak, lite korrugerad plåt o en spånskiva... såna hus kunde man se längs kanalen..

Att jag kommit rätt visste jag när "strandbilden" förändrades o det började hänga marknadsgrejer längs vattnet. I Bobae Tower åt jag en god lunch på en foodcourt (älskar dom ställena), 30 Baht för fried rice m pork (7,50:-), o 25 för en färsk fruktshake...

Nåja ikväll blir det nog en skybar till, Scirroco, o 100-kronors-drink (här blandar vi o ger..), nu är nästan hela klanen samlad, men först en god Kinamiddag här "hemma", maiden får veta att hon lever hon tvättar o lagar mat till oss 8...

Å imorron bär det av till Koh Samet. ror jag kan uppdatera lite därifrån oxå... finns visst Internet i "public area"

Kommentarer
Postat av: Cathe

Tur att du inte är så rädd av dig. Jag hade aldrig vågat åka med utan att veta slutmålet. Men det är klart att du har koll på var marknadena ligger. Även på andra sidan jordklotet. Gjorde du några fynd då? Om man får önska något får du gärna köpa en snygg klocka till mig, typ den Lotta fick i julklappsspelet. Den var riktigt snygg. Jag betalar såklart direkt du kommer hem. Alltså, du behöver inte leta efter en klocka, men om du ändå tänker köpa någon till dig själv eller så menar jag. Verkar himla billigt att äta där du är. Då gör det inte så mycket om drinkarna på kvällen kostar lite mer. Jämnar ju ut sig i långa loppet!!!

Ha det bra å var rädd om dig.

Kram

2009-03-26 @ 18:02:51
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0