Hollandsbesök i helgen som gick...

..hade Jeroen. Det var hans gamla kompis Jan med familj (-döttrar, som stannade hemma).
De kom även en sväng hem till mig på lördagen, och då var pyttipanna beställd... o det klarade t.o.m jag av..:-). Fast här är det Sarah som tagit över, innan hon åkte iväg på Mickas födelsedagskalas.


O till efterrätt gjorde jag rabarberpaj, busenkelt med en sån där påse från Findus, rabarber i ena halvan av påsen hälls först i formen, smuldeg från andra halvan hälls över, sen in i ugnen.. gott med vaniljvisp till.

..en whisky är också gott till tycker några... o andra dricker mjölk...:-)
Här visar Jeroen bilder från Kroatien-resan han, Tony H m.fl gjorde i januari för att kolla på handbolls-VM...

Tidigt i morse drog holländarna hemåt igen efter en kort o intensiv helg, där både Ullared ( tänka sig jag var inte med..) o  Marstrand stod på programmet.

Här hemma har vissa förberedelser gjorts för operation fönster- o dörrbyte som påbörjas nu på torsdag, o de behöver tillgång till lägenheten 5 dagar... Skönt att man är i Spanien då... Blir fint med helvita fönster o dörrar!

Jeroen hjälpte till med att skruva ner gardinstänger o flytta undan lite.. o av bara farten så blev det även ett visst rensande i min "walk in closet" d.v.s ena sovrummet, som är ganska fyllt av kläder o prylar lite varstans...o som kanske egentligen borde vara helt inrett med garderbober...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad skönt att du e i Spanien när dom byter fönster. Blir nog fräscht å fint med nytt. Ha det bra på resan. Kram.

2009-05-27 @ 19:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0