Så.. nu är allt klart med min Spanienresa 29 maj-5 juni...

..det har varit mycket jobbigare att få ihop min resa, än den för 10 killar, vars största oro är att de inte bor för långt ifrån krogen, inte att de skulle bo för långt ifrån Sporthallen eller stranden... (de bor väldigt centralt på 3* Esplai o har inte långt till nånting..).
Hotel Esplai Calella -
Ryanair ställde ju till det när de ändrade flygtider, fre-må i st f to-lö-ti på sträckan Säve-Girona efter min bokning. Loretta hoppade av, då det blev för kort med fre-mån o för långt med fre-fre, to-ti hade ju varit perfekt.

Jag hade ju bokat jättebra för oss, via http://www.alpharooms.com/hotel Maritim, men att ändra det har varit ett litet helvete... dom svarar inte på mejl, tar hutlösa ändrings o cancelleringsavgifter, så boka aldrig med dom!
hotel outside Hotel Marítim

Det slutade med att jag bor själv i ett dubbelrum 29 maj-2 jun, för det kostar lika mkt att ändra som att säga till dom att jag inte kommer första natten, fast den är betald... Resten av tiden har jag bokat på Meditarrene Express, där man har gratis trådlöst... jag bokade då via http://www.booking.com/ där man kan avbeställa lätt som en plätt fram till 2 dagar innan... (har jag gjort vid något tillfälle)
Express
Åsså transfern då, jag ville ändra den så att min förbetalda för 2 personer en väg skulle bytas mot T.O.R för mig..till ett hotell o hem från ett annat... o tänka sig igår fick jag mejlkontakt med en tjej på Alpharooms som efter ca 30 mejl fram o tillbaks med snabba puckar lyckades med det konststycket! Och här har den firman ignorerat mejl mest hela tiden och så får man kontakt med en som är både snabb o serviceminded!

Får besök av Jeroen o holländska besökare om en stund, Pyttipanna är beställt..o det ska väl även jag kunna fixa...

By the way-skriver detta inlägg från min lilla nya söta Acer-dator, som jag gillar skarpt!

Kommentarer
Postat av: Cathe

Man får vara lite om sig och kring sig när man bokar resa och boende själv. Men du verkar ju fixa det galant. Men Restanten börjar ju bli resvan nu. Så jag är inte förvånad.

Ha det bra. Kramar.

2009-05-24 @ 14:46:00
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0