Down memory lane...

..tog jag en tripp här i Stockholm idag- som förresten är min namnsdag...vilket Sarah givetvis kom ihåg när hon grattade, det hade jag inte en tanke på...

Efter incheckning på Rica Stockholm mitt i smeten, man kan inte bo bättre, ett stenkast från Hötorget nerför gatan som ligger mellan Drottninggatan och "Hötorgsgatan", trodde man kunde gå in från Drottninggatan när jag såg hotellskylten (se bilden), men man fick gå igenom en liten passage till Slöjdgatan..



Efter incheckning (joo rummet var klart vid 12-tiden...suveränt..) o lite vila tog jag T-banan ut till Vällingby Centrum. Nostalgi det med, Alvik, där såg jag en spårvagn (fortfarande tolvan?), Abrahamsberg, där jag kom bort när jag var ca 4 år.. Brommaplan, där vi gick av när vi bodde i Bromma... Åkeshov, med Åkeshovsbadet där jag lärde mig simma när jag var ca 6 år.. Råcksta med Vattenfall var sig likt. Vällingby då..jooo man kände allt igen sig... men dom hade byggt till ganska rejält, men bion o trappan var sig lika, och det blå huset i bakgrunden (fast var det blått förut??).


 Där låg ju Sigges Sport, men det låg ju såklart inte kvar.. Där har man ju oxå speciella minnen. Jag var väl 5 år, och såg en jättefin cykel i skylten på Sigges, så snabbt som tusan smet jag in i affären och satte mig på cykeln, som hade ett stort hjul fram o litet hjul bak, tänk Chalmers-cortegen, fast mindre...

Jag vägrade släppa den, det slutade med att pappa betalade cykeln o jag fick med den hem..-). Har för mig att den var ganska obekväm, och att jag knappt använde den sen...

Det var verkligen kul att ta en sväng dit ut iallafall.. och visst blev det en del shoppat också, bl.a några fräscha toppar att ha när vi drar till Marocko... Var jag shoppade? HM, Gina... jag veeet..

Helt slut, för jag har ju drällt runt härinne i stan oxå.. kollar på Lets Dance nu..

Ny härlig dag imorron- kanske Gamla stan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0