Lugn lördag...

...när Carol o  Sibylla drog till ett hammam (bad där man skrubbas o får massage..), så tänkte jag utforska Tabortj-kvarteren lite mer på egen hand.
Tog en petit taxi, och hade svårt att förklara vart jag ville då jag inte kom ihåg gatunamnet... Hamnade rätt så småningom, men det var skittråkigt där idag, allt stängt..

Hoppade in i ny taxi "No,no no safety-belt, It´s forbidden..." sa taxi-chaffisen o drog iväg i den skrangliga lilla Fiaten eller vad det nu var. Han som körde hade i stort sett hela sin släkt i Blackeberg, o sa att man kunde flyga via London för ca 300:-... Anledningen till att det var jättestängt på de flesta ställena var tydligen Mohammeds födelsedag..

Utanför souken (marknaden)...vi är lite förundrade över varför alla har brun syntetpälsklädsel såhär i sina små taxibilar? Snyggt ?

Förresten så gick vi på ett nytt trick igår på marknaden...typ "Kan ni hjälpa oss att översätta några rader till svenska"...åsså blir man sittandes med en kopp äckligt sött mintté..och ska bli pådyvlad kryddor e.d... men jag brukar säga att jag inte kan laga mat...o då ger dom upp...

Det blev en sväng till souken för min del idag igen, men jag handlade inget särskilt...rekade bara... och drack god juice o köpte lite frukt...

Sibylla stod inte så högt i kurs hos Carol o mig idag, för hon sa till städerskan "Nej, nej, inte ska du diska, vi diskar sen...", har hon fått order om att inte säga igen...

Well, på kvällen gick vi ner till strandpromenaden, o självklart måste man ju äta på Mc Donalds var man än befinner sig, så det blev en Mc Arabia ikväll, inte alls dumt...

Mc Arabia..o Sibylla ville smälta in o drog på sig sjalen...:-)


Det vimlade av folk därnere, o det regnade lite. Det var ingen karaoke på den karaoke-baren vi var på.... så efter lite flanerande o en öl togs ny taxi hemåt...

Får se vad vi hittar på imorron?


Kommentarer
Postat av: Susanne Nilsson

Hej på er restanter! Det ser ut som om ni har trevligt- och Du Sibylla . du klär i sjal!! Hoppas att ni får en trevlig fortsatt resa.



Kramar från Susanne N

2010-02-28 @ 18:35:04
Postat av: Ia

Ni ser ju ut att trivas, gott för er att slippa kallt regn.

Kram iA

2010-03-01 @ 14:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0