På väg mot min gamla hemstad...

...Stockholm, som har en STOR plats i mitt hjärta. Skumpar på X2000 genom ett snötäckt Sverige- ser ju rätt mysigt ut såhär inifrån tåget... men för min del får det gärna smälta bort snart.


Mår bättre efter morgonens migränanfall som startade ca 4.30... med Zomig,Treo, tigerbalsam o Persikote botar man det... o lite  go musik i lurarna, just nu Crazy med Gnarls Barkely...

Ska bara drälla runt på stan o evt. ta en nostalgitripp till Vällingby Centrum, som numera tydligen heter Vällingby City. Kanske får jag samma känsla som pappa när vi var på vår härliga nostalgitripp i Oslo för några år sen?

"Det här måste vara fel, så här såg det inte ut 1954", var hans kommentar när vi stannade där han hade jobbat, o huset inte fanns kvar.... Får väl se om "centan" är sig likt från 1968, som var året då vi lämnade huvudstan o flyttade västerut...

Kommentarer
Postat av: Cathe

Kul. Du får ha en härlig helg.

Kram

2010-02-12 @ 12:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0