Keep on walking...

tur att man bor ganska centralt här, vid korsningen W 47th o 8 av..

Econolodge (röda huset), där vi bor nu. Ingen lyx, ganska trångt o slitet...

 så man kan vila fötterna. man tror inte att det är så stort här, 34:e, där mycket shopping ligger är ju "bara" 13 gator ner. Men sen går man kors o tvärs o fram o tillbaka o timmarna går, o fötterna blir trötta.

Alldeles lagom väder att dra runt i stan, kanske nån grad över 20?

Vi gick var o en på sitt håll idag, Jeroen klippte sig o fyndade T-shirts på Aeropostale, Jonas fyndade skjortor på Macys (som vi tittade på innan roadtrippen, då 58 USD, nu 29..:)), Levis där han fick 2 för 25 USD, samt T-shirts på aeropostal.

Själv var jag i Fotograf-himlen idag, har aldrig sett en sån gigantisk fotoaffär, som http://www.bhphotovideo.com/



soom ligger i hörnet av 34:e o 9:e Ave


där de har 62 "counters" för enbart digitala system-kameror och tillbehör.  På banan på bilden kommer ens beställning till kassorna... som också är många..

Då Sarah ska ärva min gamla systemkamera, behövde jag ett nytt "Allround"-objektiv. Här fick man prova på den egna kameran, och sedan så kunde de berätta på ca 15 sekunder, inställningar jag försökt läsa mig till på flera dagar :).





Här ser ni samma hus fotat med mitt nya 18-200 mm objektiv med full zoom o ingen zoom :).. Ganska bra zoom alltså, men inte speciellt ljusstarkt (men det har jag ju bra objektiv för).

Nu ska vi snart dra ut igen o möta upp Sarah o Mattias som kommer från Long Island.

Får se om det blir nåt mer inlägg innan vi dimper ner på Landvetter Lö 3 juli 11:40, då Bodil lovat att hämta oss! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0