Nu går vi in på sista dagen på roadtripen...

..i härliga Kalifornien, där vi nu sedan sist även varit på Baseball LA Dodgers vs. NY Yankees (den 25:e). Ett tips till dom som liksom jag är höjdrädda: Boka inte biljetter på TD8 (=Top Deck) = allra högst upp på den gigantiska Dodgers stadium.



Ganska brant ner till row B, som såklart var nästan nere vid staketet, så jag stod däruppe o kollade ett tag innan jag vågade mig ner till min plats... njöt lite av utsikten mot LA..


Fattar inte att Baseball kan vara så sjukt stort over here... är ju inte mer spännande än att se vilken random skolklass som helst spela brännboll? Andelen bollträffar är absolut inte högre, och när dom väl träffar o springer blir dom brända... På 3 timmar var det hela 3 stycken som tog sig runt! Mycket dötid..o de flesta lirarna tillbringar mest tid på bänken, eller ståendes utplacerade på gräset o väntar på bollar som inte kommer... Action-faktor = mycket låg. Men intressant fenomen, helt plötsligt så tjoar alla o viftar med små handdukar (varför?). O den det jublades mest för, nr 99 Manny Ramirez träffade inte bollen...mest intressanat var väl att dom slog sönder några slagträn när dom träffade bollen..

Det var bara en liten bit från hotellet till stadion på kartan, men det tog 2,5 timmar tills vi var parkerade...så vi missade en del..(hemresan gick på en kvart). LA trafiken är verkligen enorm, kö på 7-filig motorväg upplevde vi på väg till San Diego...

Så här glad var Jeroen när han lyckats parkera hyrbilen (Dodge Grand Caravan) vid Dodgers stadium..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0