Koreansk middag #1 avklarad

..ojoj, vi blev upphämtade i bil av Lee (hur många härnere heter inte det?) vid 18:30 (sju timmar före hemma..)  Är nog inte ens nån idé att försöka uttala deras riktiga namn?

..han körde runt på lite bakgator o tillslut hamnade vi på ett ställe där alla tog av sig skorna, jag med (himla tur att jag målade tånaglarna häromdagen)..
..där mötte kollegorna ~Han,Ton,Kim & Wan upp, sen var det bara att bänka sig på en kudde på golvet o försöka sitta skräddare (gick väl sådär) vid det 20 cm höga bordet.
Där skulle vi då äta från inbyggda grillar, jättegoda lövbifftunna köttbitar. Tillbehören var alla möjliga grönsaker mer eller mindre starka. Allt rött ska man akta sig för om man inte vill ha för starkt.
God koreanskt öl Cass serverades till, även typ 20%-ig vodka som snaps, helt OK. Jag fick en egen hjälpreda, en av servitriserna som plockade o plockade ihop mat till mej, då jag var helt sämst på det där med pinnar. Hon visade oxå hur man sveper en snaps..:)
Gott o trevligt.. nåja när köttet var uppätet så kom det in 2 soppor 1 stark bönsoppa o en beigegrå sörja med ris i som såg ut som diskvatten, på det vindruvor som smakade totalt annorlunda än man är van vid.

Det sista som serverades var ytterligare diskvatten som skulle föreställa kaffe. När vi inte gillade det kom de n med supersöt Espresso, som jag nte heller kunde dricka upp..:/

Men mitt i ätandet och drickandet höll jag på att sätta i halsen, när han som var bossen tror jag, frågade hur gammal jag var .... 56 sa jag...o hade nästan väntat att få höra att jag ser yngre ut o.s.v... men nää...det var ungefär vad han gissat, själv var han två år äldre..
Jaja, nu har dom frågat om en dams ålder, då måste jag fråga om dessa 50+-herrar o deras korpsvarta hår... och jooo dom färgar det hela högen...:)

Dom hotar med "Ammonia-fish" imorron.. d.v.s typ koreansk surströmming... O jag som inte ens ätit svensk surströmming  nån gång..

Kändes bra att träffa dom iallafall, underlättar nog kommande möten..:)

Over and out from Ulsan för nu..

Kommentarer
Postat av: HANNA

Sv: Tack så mycket! :) Ja jag trivs jättebra här, det är både intressanta studier och roligt uteliv!

2010-09-07 @ 11:52:25
URL: http://hannas.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0