9 apr snart hemma

.. sitter just nu på flygplatsen i Helsingfors och väntar på flyget som ska ta mig hem..
Det ska bli skönt att äta "riktig" mat igen med kniv o gaffel, istället för att hålla på och dutta med de 20-talet smakbitar man ofta får i Korea.

Man kan ju kanske tro att jag kan det där med pinnar??? men nää..

Efter avslutat möte runt fredag lunch, körde vår unge värd oss till Busan, givetvis stod en tempelvandring på programmet, så nån marknad blev det inte den här gången..
Busan är en ganska fräck stad, Koreas 2:a, och det är mycket grönt och bergigt och många höghus här.
Vi bodde ju såklart jättefint på Chosun Westin vid Hundae beach, där det kryllar av folk på somrarna.
En av de saker som fascinerar mig i Korea är (hotell-)toiletternas styrsystem.. har ni varit med om uppvärmd sits förut?? Det finns en hel panel för styrning..
http://www.newsfroup.net/korea-hotels/
Slänger upp lite bilder från en lyckad resa (även jobbmässigt såklart).
Och det där med karaoke på koreanska var rätt kul såhär i efterhand.. vi kunde såklart bara sjunga med i refrängerna som var på engelska..
Over and out för den här gången (får se om det blir fler resor för min del nu när arbetet går in i en ny fas).
Hundae beach Busan, utanför hotellet..

Vår trevliga värd som körde oss...
Modiga kollegor gick över smal bro utan räcke vid tempelområdet i
Tongdosa
http://www.buddhist-tourism.com/countries/korea/temples/tongdosa-temple.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0