Fint besök

...fick jag ikväll, när Are, Cissi o kompis Karolin (eller Caroline?) letade sig hit till Alanya.

Hittade ett bra riktmärke här på Ataturk Cadezzi, huvudgatan alltså, där jag bor...

De skulle köra fram till den blågulrandiga flaggan som hänger ovanför palmerna i mitten o som syns på långt håll...alldeles därbakom bor ju jag...


Det funkade ju bra, och dom kunde parkera bilen här i närheten oxå...till en parkeringsvakt som såg ut att vilja ge böter i stället för att ta betalt..


Sen var det ju inte så långt kvar ner till bazarerna, där tjejerna shoppade lite o vi gick omkring och titttade, o svarade på "Hur muuur duuu?" en massa gånger som vanligt..:-).
Rätt trevligt att drälla runt där, och sen blev det en bit mat på Bistro Mango, första middan utanför hotell-grindarna för min del, då slog jag till på en spagetti bolognese, medan övriga åt chicken fajitas.


Mycket trevlig restaurang där mitt i bazaren, och det visade sig att den svensktalande servitören och Caroline had egemensamma bekanta i Önnered...

Jonglerade med flaskor i baren gjorde dom också..


Eventuellt drar dom hit nångång nästa vecka också, då tjejerna har kompisar som ska vara i Alanya..men då har jag åkt hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0