Nice med Nice 30 jun-4 jul 11

..den här resan kom jag på att jag ville på nångång i början i juni, när jag såg att Jean Michel Jarre skulle ge en
stor gratis-konsert i Monacos hamn i samband med furst Alberts giftemål.


Såg ju honom leverera i Scandinavium i maj 2009, något av det bästa jag sett ...


Ni som inte kan komma, kan kolla live Fre 1 juli, kl 22 på

La ut några krokar om sällskap, men inget napp, så då åker jag själv.

När jag var själv i New York trivdes jag grymt bra på centralt vandrarhem, female dorm. Så det fick bli upplägget den här gången också. Bokade Villa-saint-exupery-beach-plage som ligger centralt i Nice, nära shopping, strand o bussar.. Frukost ingår, totalt 185 Euro, inte jättebilligt för vandrarhem, men hoppas det är OK...

Jag har varit på Rivieran en massa gånger tidigare på 80-talet, men inte sedan 1988, ska bli kul att återkomma. Dock har jag aldrig haft basen i Nice, utan i Cannes eller Monaco.

Hittade inte så bra pris på fygbiljetter med bra tider, när det bara var 3 veckor kvar, men när jag kollade enkelresor nappade jag på
Utresa med City airlines 30 juni 7:30, framme 10:15, ca 1150:-
hemresa med Norwegian 4 juli 20:50, hemma 23:35 ca 650:- inkl. tillägg för bagage o kortbetalning.
Inte så tokigt för direktflyg med bra tider och relativt kort framförhållning.

Ska försöka komma iväg till fredagsmarknaden i Ventimiglia på Italienska sidan också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0