Ny dag, ny marknad...o ingen blåsning

Vi glömmer måndagens kaffe-incident o fokuserar på det positiva. Som t.ex att jag när jag frågade efter marknader, det brukar finnas en skylt vid Dolmus-stationen, men jag hittade inte den.

Då sa han som serverade på haket jag satt på att han kunde skriva ner på en lapp vilka dagar det är marknad var, sa också att om jag inte hittar rätt buss, så ska jag komma o fråga honom…

När han skrivit ner dagarna på turkiska började han översätta ”Monday, wedn..” då sa jag att jag fattade om den översta var Monday, att han inte behövde översätta…inte så lätt med turistengelskan alltid…

Var idag uppe på marknaden vid sjukhuset i Nordvästra Alanya, och det blev liiite shoppat (leggings). Unnade mig taxi dit (10 TL) kunde gått och tagit buss 2 eller 7 annars. Det är en mycket mindre marknad än den i Managvat.

Hem tog jag buss nr 2 (1,25 TL), och fick mej då en sightseeing i västra Alanya, för att nästan en halvtimme senare åter hamna på hållplatsen vid marknaden, innan bussen åkte in mot centrum…aha det var nog det chaffisen försökte säga till mej när han rev av en harang på turkiska när jag klev på bussen…att den gick åt fel håll först…

Det är sånt som hör semestrar till...att åka kollektivt o hamna lite fel men ändå rätt…

Onsdagen lutar det åt en tur till Konakli och marknaden där, ca 13 km väster om Alanya. Stranden kanske nån undrar? Joo, den har jag åkt förbi..har dock hört att det blåst mycket och varit röd flagg de senaste dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0