OK dax igen- New York nästa!

..sa ju i somras som Arnold Z " I´ll be back"
...fast ett tag igår eftermiddag undrade jag... Fick ett mejl på eftermiddagen att mitt flyg till Köpenhamn var inställt, inget mer, inget att de (Continental) skulle boka om mej eller så... Ringde SAS, som är deras samarbetspartner här, och de bekräftade det inställda flyget.. nu vidtog en cirkus med telefoonsamtal till USA o SAS, med motstridiga uppifter, Continental-tanten sa att planet var återinsatt, medan man på SAS (och www.swedavia.se ) sa att det var inställt..
Nytt samtal till Continental med 45 minuters väntetid, då jag bl.a roade mig med ett inlägg på Continental-sidan på Facebook. Medan jag slutligen fick fjälp i telefon, blev jag uppringd på mobilen av en som läst mitt meddelande på Facebook, och inom 10 minuter såg till att jag var ombokad via Stockholm utan tidsförlust.
Så nu kör vi! Landar 11.55 NY-tid, där jag har beställt
Shuttle  från Newark med www.GoairlinkNYC.Com för 35,1 USD tur o retur från dörr till dörr, ca 8 dollar mer än bussen till Port Authority på 42:a kostar...
till
Big Apple Hostel www.bigapplehostel.com, bokat via Hostelworld.com där jag ska bo i female dorm (4 sängar, jag har livit lovad underbädd...). Det ligger på 45e gatan mellan 6 och 7 ave...väldigt nöra Times Square alltså.
..
Den 5e är det dax för konsert, Rammstein på Izod arena, New Jersey, det går bussar dit från Port authority..
Mer senare, nu är det dax för boarding!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0