Dubai och Istanbul 27 jan-5 feb

Dubai har funnits på min "villtill"-lista ett tag, och nu blir det av.


Härifrån Göteborg så var det relativt bra förbindelser med Turkish airlines (blir premiär med det bolaget). 
Det råkade mellanlanda i Istanbul, och det blev ca 600 kr/pp att boka in ett stopover där, men det gjorde vi (dottern och jag). 

Mr Jet blev ett bra alternativ den här gången, biljetten gick då lös på 3918/st. 

I Dubai bor vi i Bur Dubai, mitt emot Burjuman shoppingmall och nära T-banan på Regent Palace, 3150:- för 5 nätter inkl frukost. via www.otel.com (slutsålt där så jag fick inte fram hotellet) 
http://www.booking.com/hotel/ae/regent-palace.sv.html?aid=31...
Hmmm såhär ser det ut inuti
Gissa varför jag har mejlat o bett om rum nära hissen o max ca 3 trappor upp...

De 3 sista nätterna är vi i Istanbul, bokade den här gången boende på Old City viva, som jag vet har bra läge i Sulthanamet, nära spårvagnen, vattnet, o relativt nära kryddbasaren o Glatabron. Istanbul var ju inte länge sen jag var i,och gillade stan skarpt :-). 126 Euro för 3 nätter med frukost. 
http://www.booking.com/hotel/tr/oldcity-viva.html?aid=304142...

Så ca 6100 med flyg o 8 hotellnätter på 2 olika ställen är ju inte så tokigt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0