Ett två tre..på det fjärde ska det ske

..på det femte gäller det, på det sjätte smäller det..
kanske Sarah sa när hon doppade sig i det turkos havet, med fin sandbotten, som dock var iskallt (ca 17??) vid den fina stranden Jumeira beach park, http://www.jumeirah.se/Dubai-Parks.html, dit vi tog en taxi (28,5 AED, 60 kr, fin bil.Toyota Camry tror jag, .men det luktade svett), det går ingen metro i närheten..

..vi var där nån timme, och tyckte det var ganska bra..

..därefter taxi igen (13, som blev 15 AED) upp till Dubai Mall, http://www.thedubaimall.com/en som sägs vara världens största med sina 1200 affärer..

Det var dock inte shopping som stod på agendan nu, utan vi hade ju förbokat biljetter till Burj Khalifa.


Innan det var dags blev det en god lunch, chicken pita för mej, i foodcourten, på den kedjan vi gillade i Brighton/London som heter Nandos.

Därefter var det dags. Var lite rädd att hissen som skulle ta oss upp till Burj Khalifas 124:e vån skulle vara en såndär som går utanpå byggnaden, så jag stod o tryckte i hörnet vid dörren, men det var det inte som tur var.




Stod o tryckte lite mot en stolpe innan jag vågdae mig ut till uteplatsen, men hela vägen fram till glasfönstren gick jag INTE.



Tittade runt och tog lite kort, innan vi åkte ner igen.


Sen tänkte vi "bara" gå ut o ta en taxi tillbaks till hotellet, men det var inte så lätt att hitta ut från detta jättestora ställe, som väl säkert också har världens största P-hus, gigantiskt var det iallafall, o där nånstans skulle det finnas taxi...

På vägen dit gick vi bl.a förbi ett jätteaquarium, som några dök i..


Skönt att komma hem o slappa lite på hotellet innan etapp 2...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0