En tur till New jersey igen o Red Rooster Harlem

..blev det to 24 juli (tror jag, dagarna flyter ihop när man har semester o inte skrivr direkt, men det gör ju inget..).

..ville besöka en Sears-butik, och forskade fram att Newport centre i New jersey låg bra till.

Newport Centre - Jersey City, NJ | Yelp

Man tog PATH-tåget från Herald Square,
PATH - The Port Authority of NY & NJ
ingång t.ex via Manhattan mall, som ju ligger granne med Hotel Pennsylvania. Här gällde inte Metro-cardet, men jag lyckades fylla upp med de 2,5 USD/väg som det kostade. Behändig resa, ca 25 minuter..

Jo, det blev ju lite shoppat där med, turkosblå boots o en kofta på Macys.
 
 
 

Väl hemma sedan, efter en vila, så tog jag mig upp till Harlem, Råkade hoppa av bussen alldeles utanför Marcus Samuelssons omtalalde restaurang Red Rooster, vid 125th,

Red Rooster - Harlem - New York, NY | Yelp

så då fick det bli mat där. Gudomliga köttbullar i kål, Helgas meatballs, sköljdes ner med harlem shake, som smakade lite för mycket rom för mig.. Efterrättsmenyn hade inget som lockade mig. Resans dyraste middag, har ju inte svävat ut på matfronten för det mesta här..

Kul att åka buss genom skiftande kvarter, tar ca 50 min-1 timme med buss ner, onekligen bekvämt när den stannar utanför hotellet när man är trött..

Säger det igen...finns inte bättre läge m.a.p transporter än Hotel Pennsylvania.
 
Bussar åt norr,söder,öster o väster alldeles utanför eller i andra änden av kvarteret eller över gatan.. tåg till Newark vid Penn station som är tvärsöver gatan, T-bana till JFK.. PATH vid Herald Square..ja allt..
 Hotel Pennsylvania - Midtown West - New York, NY | Yelp
 
Ser lite kalt ut vid ingången, brukar ju finnas flaggor o nån reklamskylt...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0