New York igen 18-29 juli

Utsikten från mitt rum, (Macys med gröna fönstren)..
...ja så fick det bli på semestern. Den här gången hade jag ingenting att hänga upp resan på, konsert e.d, men tyckte det var så himla mysigt förra sommaren..
 
..bokade flyg med Brussels/Jet Airways, via Bryssel, ut 06.40, landa 12.30, hem 18.30, landa 11.05. Den här gången via www.doodle.se som kom upp som ett bra alternativ när jag sökte via www.flygresor.se. 6198:- (ja det är dyrt på sommaren..)
 
..hotell, för fjärde gången www.hotelpenn.com/‎, första gången bokat via deras hemsida, som hade bra alternativ med frukost på Statler, och ingående Wifi (kostar annars 10,95 USD/d). Totalt invl. skatt 1785 USD, (1100 nånting/natt)..
Mitt hem till 29 juli..inte ett under av homestyling o lyx, men det funkar. Den här gången ovanligt lite avflagnat o lösa el-uttag.. Dom sköter städningen bra o byter lakan o handdukar o.s.v.. o läget är totalt oslagbart..
 
..I dessa tider när man fått mail om koll på mobiler o datorer att man kan starta dem, trodde jag det skulle vara segare med securityn, och immigration vid ankomst. Men det har aldrig gått så snabbt.. Ingen kö vid immigrations, var igenom på 5 minuter, hade bra plats i planet, andra raden efter business, så jag kom av snabbt oxå ::-).
 
..Tåget in till Penn station, 12,5 USD/enkel och kan man tänka jag hittade en för mig ny uppgång med rulltrappor när jag kom fram, tvärs över gatan från hotellet :-).
 
..rummet ser ut som vanligt, den här gången 1506, joo med badkar och nära hissen, men inte direkt low floor som jag också brukar ha som önskemål. Men helt OK. Brandvarnarbatteriet lät dock, men det kom dom snabbt o bytte när jag ringde.
 
Härligt att vara tillbaks här :-)! Ska ju bara drälla runt o göra allt o ingenting...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0