Jazz-måndag men först Fulton mall o Eataly

Brukar ju gärna bege mig till Brooklyn o shopping - gatan Fulton mall någon gång vid mina besök.. ett lite mindre Macys, o Rainbowshop (billigt ofta ganska plastigt, men legging o enkla kjolar kan man kanske hitta, finns även på 5th ave 35th..)..jodå lite nytt blev det..(Tbana Jaystreet eller Hoyt street)

Clothing and Shoe Stores in Fulton Mall, Brooklyn

Map of Fulton Street Mall
På tillbakavägen stannade jag till vid 23rd 5th där Eataly ligget. En stor italiensk matmarknad, med olika "restaurang-stationer". En liten blick o några bilder på Flatiron-building som ligger där blev det oxå. 
 

Eataly - Italian Food, Recipes and Gift Boxes

God enkel pasta med ost blev lunchen, inte billigt ca 14 USD..o dollarn är nu uppe ordet högsta sen jag började besöka USA regelbundet 8,70 SEK/USD.. (gillade bättre 2011 när den var 6,0.. Oftast runt ca 6,70 annars..).
 
 
På kvällen var det dax för resans första jazz-kväll på Arthur's Tavern , mitt favvo-ställe, där Grove street stompers lirat gladjazz på måndagarna i ca 52 år.. till det gärna en Fuzzy navel. 
Här är det endast cash som gäller..o gör som på en av skyltarna som hänger på det här kitschiga stället där halloween- jul o påsk pyntet blanda friskt året runt.. "If you drink to forget, Please pay in advance" :-). T-bana Christoffer street..själv rullar jag oftast ner med M20 längs 7e ave o hoppar av när Starbucks syns. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0