Tillbaks i New York o åttonde gången på Hotel Pennsylvania

Har ju de senaste åren åkt till New York minst 2 gånger per år, själv eller med sällskap, och det är något här som gör att jag sugs tillbaka gång på gång. Har just checkat in på
Hotel Pennsylvania
Hotel Pennsylvania NY - New York. Betala på hotellet - Booking.com‎
för åttonde gången sedan 2013 tror jag, och har återigen fått ett (ganska slitet men det vet man ju ) rum med badkar (har kanske alla rum här?), nära hissen och low floor, rum 304. Internet ingår, men inte frukost, ca 1500:-/natt tror jag det kostar.. (har bott för <1000 nån gång oxå...)
 
Till det flyg 4353:-, med BA och byte i London, bra tider.
 
Det blir väl som vanligt en del drällande i olika delar av stan, någon coctail, shopping, jazzmåndag (evt. söndag oxå) på Arthurs Tavern

Arthur's Tavern New York City. Jazz, Blues and Rhythm & Blues ...

såklart o en del annat..bara glida runt i elva dagr, inga måsten :-).
 
Har ju även rest en  del som jag inte bloggat om, får försöka trycka in det vid tillfälle oxå..
 
Nu ut och drälla i närområdet..
 
Självklart är Metrocard 7 dagars för 31 USD inhandlat. Gäller ju  på alla bussar (utom de med X). Var lite bökigt på JFK, man kunde inte toppa upp sitt befintliga kort.. så mitt tips här är, ta Airtrain till Jamaica, där går man till gubben i kiosken innan spärrarna, betalar kontant 5 USD för Airtrain + 31 USD för ett 7-dagars Metrocard.. då är man klar med T-banan in med E-linjen, tar ca 45 min tror jag..
 
Har tagit vägen via Howard beach och J eller Z-linjen en gång, men det var bökigare, då får man byta för att komma till Midtown.
 
Har en ganska bra offline-app (Android såklart, kanske finns för I-phone oxå?), med offline T-bane och buss-kartor (som man måste ladda ner först..),

NYC Bus & Subway Maps - Android Apps on Google Play

 
Ser att en ny foodhall, Pennsy har öppnat alldeles vid Madison Square Garden, typ tvärsöver gatan från hotellet..

The Pennsy NYC—high end food hall in Penn Station

 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vågar knappt säga att jag aldrig varit i New york. Då blir man utesluten ur resebloggskollektivet va?

2016-06-19 @ 13:19:25
URL: http://antligenvilse.se
Postat av: Eva - People in the Street

Ja, New York har verkligen en förmåga att förtrolla och locka en tillbaka gång på gång ...

Ha en riktigt fin helg :)

2016-07-01 @ 14:25:12
URL: http://peopleinthestreet.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0