Koh Samet ..några härliga dagar

..nu när det börjar lida mot sitt slut,,så kan man ju konstatera..
- Det blev en bra transport ner från BKK, det var ingen taxi utan en väldigt rymlig minibuss som hämtade oss. Landade ca 10.20, det gick fort genom immigration, inhandlade Sim-kort, Happy Tourist
 (4 gb 15 dagar, 100 THB samtal..) för 599 THB på flygplatsen
-Växlade på Forex innan avresa, brukar inte göra det, brukar ta ut med mitt Santander-kort på plats, men jag hittade inte det innan jag åkte, o tänkte, skönt ha det gjort när chaufför nu väntar på oss...
-Var nere vid Ban Phe o hade köpt färjebiljett vid kl.15, det var rätt mycket kö på nervägen tidvis..
-Köpte speedboat t.o.r Ban Phe-Koh Samet för 800 THB t.o.r, ska ringa 1 timme innan hämtning på tisdag (hoppas det funkar).
-Fin lägenhet här på La Lune 1 tr upp..
 
 

.Ia blir biten av typ sandloppor...inte jag..
-I affärerna här tror de tigerbalsam botar allt (för att de inte har något annat?)
-Vattnet asså...vattnet...bästa jag har badat i...turkost..klart..man ser botten som bara består av sand..o det bästa av allt..det är varmt..tror ca 28-30..o det är helt ljuvligt, som ett stort badkar..

--Vad vi gör? tja inte så mycket.. ligger i skuggan o läser..flyter..dricker öl (Ia)/drinkar (jag)..äter på nåt av ställena vid stranden, alla har både thai- och västerländsk mat..passar oss alldeles utmärkt..ljuvlig mango o ananas färdigskivad äter vi också..
 

-Det är inte snorbilligt..mat mellan 150-250 THb (ska nu ungefär delas med 3,5 lr betalade 5780 för 20000 THB på Forex), Liten Singha (öl) 80-100 THB, coctail 150 (Happy hour)-250 THB.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna, Travel on a Cloud

Det ser inte helt fel ut! :) Ni verkar ha haft fina dagar. Skönt att kunna välja bland olika typer av mat (jag tillhör ju inte heller "team spicy"). Thailand är helt okänt för mig så tack för sammanfattningen! :)

2016-11-29 @ 07:47:53
URL: http://www.travelonacloud.com
Postat av: Anna, Travel on a Cloud

Det ser inte helt fel ut! :) Ni verkar ha haft fina dagar. Skönt att kunna välja bland olika typer av mat (jag tillhör ju inte heller "team spicy"). Thailand är helt okänt för mig så tack för sammanfattningen! :)

2016-11-29 @ 07:47:54
URL: http://www.travelonacloud.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0