Idag för 21 år sedan...

..var jag ännu tjockare än den 26 juni 1987...
..det var nämligen en grabb som skulle ha fötts 28 september som inte hade speciellt bråttom ut i livet.. Han har tagit det ganska coolt med det mesta sen dess..
..men när han väl bestämt sig gick det undan.

På den tiden skulle man ha med sig patientbricka när man besökte den svenska sjukvården. Och när jag kom till Mölndals sjukhus vid 4 på morgonen med jätteont så kunde jag inte hitta min patientbricka, och då ville dom inte skriva in mej...

Jag fick bara ondare, och kunde än mindre leta efter patientbrickan, när det till slut kom fram en barnmorska som sa: "Ser ni inte att hon ska föda barn? Patientbrickan får vi fixa sen..." Så då slapp man med nöd o näppe iallafall stå i korridoren o föda barn...

Det där med ryggmärgsbedövningar, badkar o sånt kunde jag bara glömma, trekvart efter vi kom in till sjukhuset var Marc Jonas Jansen född.

Till skillnad från Sarah, som av vissa gick under benämningen "Onkel Fester" p.g.a avsaknaden av hår på huvudet, så hade Jonas långt mörkt hår.

Så var då den första i vår släkt född i Sverige. Och alla som kom och hälsade på på sjukhuset tyckte han var slående lik sin morbror Are..

Lille Jonas växte ganska snart om sin storasyster, och sedemera även om morbror o pappa...

Men som Are påpekade i sitt tal på min 50-årsdag, så är han o Jonas fortfarande jättelika..de har samma antal kvadratcentimer skinn, bara att Jonas är mer utsträckt :)

Lika som bär?

Han tar det fortfarande ganska coolt Jonas, men när han väl bestämt sig kan det gå undan..

Och han lever, sedan han gick omkring och sjöng på denna i 4-årsåldern efter devisen:


..och det gör han alldeles rätt i :)

Stort Grattis på födelsedagen !

Kommentarer
Postat av: Cathe

Gulligt inlägg.

Grattis Jonas.

2009-10-09 @ 08:29:14
URL: http://lyxforalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0