Hemma igen i ett lika grått Sverige


..,, där det iallafall lyser lite adventsljusstakar o sånt nu.. måste jag oxå fixa med hemma nu.. i mitt nystädade hem... I Owe You Big Time Sarah!!!

På bilden syns Vilnius från Internationella skolan, där Lisbeth o jag var o julpyntade med andra mammor en stund idag.. men vi smet, för jag skulle ju flyga hem.. o ville se hur Gen.Direktorius Are hade det på sitt jobb på Volvo Truck Centres motsvarighet i Vilnius. O där syntes inte mycket till kris, verkstaden var iallafall full av bilar som servades..

Långa o konstiga titlar såg man på dörrarna, speciellt han den där som Are inte kunde förklara vad han gjorde.. "bygglov o brandskydd o sånt"...

Väl i Växjö (ja jag såg solen igen ovanför molnen men inte hemma) hade jag lite tid på stan, så jag hälsade på Jonas flickvän Mimmi på Panduro där, strosade sedan runt innan tåget gick till Götet, där  en förvånad Jeroen hämtade..resväskan var mkt lättare än han är van vid efter mina resor... hade bara shoppat liiite.. Pickwick-te man inte får tag på här o några julklappar...

Vi hörs o syns i vardagen! Summa summarum en kul erfarenhet att åka till ett ställe man aldrig had eåkt till annars- o kul att träffa släkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0