En eldsjäls betraktelser-Norden Cup 27-30 dec



..Norden Cup är ju en handbollscup (vad annars???) för ungdomar  (i år födda 92-95) som Kärra HF anordnar 27 -30 dec. Jag tycker ju att jag gör en himla massa för föreningen, och brukar inte få dåligt samvete om jag inte skulle ställa upp på mer än att fotografera när jag kan, skriva o länka till Cupen,  sammanfatta resultat för Kärra-lagen.

..Så helt plötsligt en dag några veckor innan cupen drar igång hör jag mig själv säga; "Jag kan vara hallansvarig i Kärra (Llillekärr+Kärra SH), tänker ju ändå hänga där o fota Lö-Sö.."

..ungerfär så här blev det...

-Entusiastiska för små handbollare (97or) hänger i hallen o vill hjälpa till.
-Småtjejerna hjälper till med flaggupphängning
-Ringer försoven Herrspelare som ska vara speaker/resultatrapporterare. När passet börjar? kl. 14 på eftermiddan!
-Sitter som speaker/resultatrapporterare/musikskötare tills försoven herrspelare anländer..
-Ränner mellan hallarna o fotar, förklarar, svarar på frågor
-Beställer mat via tävlingsledningen i Valhalla. Blir givetvis fel, de jag beställ till har slutat sina pass innan maten kommit, försenad. andra ska ha specialkkost (domare jag inte ens beställt till).
-Asbjörn o jag krälar på golvet o städar upp rester av sprucken ispåse med en massa sörja o små kulor i...
-Jeroen hjälper till- Tack!
-J blir tillfrågad att vara hallasnvarig Må-Ti när jag jobbar o tar det..
-Andra dagen mer av samma sak o längre- 13 timmar i hallen.
-Massa matcher med grönklädda pojklag.
-Ringer försoven Herrspelare som ska vara speaker...
-Annan herrspelare har förtjänstfullt ringt kvällen innan o sagt att han bara kan stanna till 12-tiden, men han har iallafall ordnat en ersättare- sin lillasyster! Bra jobbat!
-Ger Jonas lite ledigt från sista passet så att nån kan gå o bowla o äta med släkten... så då ska jag oxå sköta musik o resultatrapportering
-Nu börjar även hemsidan för Norden Cup krångla
-Så förutom att fota se till att allt flyter i hallarna beställa fel mat till fel personer försöka få ihop schemat där det finns luckor i bemanning i hallarna så ska jag även lägga in resultat via Kärra Hf-sidan, byta länkar till Norden Cup parera en massa taskiga inlägg i Gästboken
-Kommer hem efter 13 timmar i hallen ska då göra nästa skift vid datorn beskära bilder lägga in bilder lägga in referat(som tacknämligt MK skriver).
-Bildprogrammet krånglar lägger ihop flera bilder med varann-precis vad man behöver 15:e Kärra HF-timmen på dygnet...
-Råkar sudda ut hela hemsidans Dokumentarkiv i stället för några inaktuella resultatrapporter
-17:e timmen har jag lyckats återställa Dokumentarkivet o uppdatera...
- Skäll för dålig städning i en av hallarna..
-Skönt att jobba på jobbet... men först till hallen o hänga upp resultatfiler som skickats från tävlingsledningen seeent kvällen innan
-Tillbaks till hallarna direkt efter jobbet. Löser bl.a av proffsfunktionär mer bilder mer resultatuppdateringar nu har tävlingsledningen förtjänstfullt kommit med en skrivare till hallen.
-Cupens sista dag..ska bara hänga upp lite resultat innan jag drar till jobbet
-Herrspelarfunktionär är sjuk/trött o måste gå hem innan passet ens börjat, andra herrspelarplatsen är inte fylld. Innebäs J o herrspelarlillasyster själva till kl. 12 sen J själv på fyra platser+ hallansvar...
-Guess what? Vänder på väg till jobbet o sätter mig som speaker/resultatrapporterare i Kärra  SH hela dagen
-Tar givetvis en massa bilder oxå
-Sista 2 matcherna Kärras A-ungdomar spelar placeringsmatcher förlorar tyvärr
-Badpersonalen kommer fram o frågar om jag har en gorvstädningspatrull på ingång.. Näää det är jag..
-Badpersonal hämtar städvagn jag börjar med Kärraflickornas omklädningsrum.."Är DU städerska här??" frågar en av handbollstjerna som är kvar längst förvånad.. "Säg vad jag INTE är.. handbollsspelare??"
-Badpersonalen (3 stora starka karlar..) tycker antagligen synd om den ensamma städpatrullen ??? o säger att jag inte behöver städa de 3 andra omklädningsrummen.
-Så vi hjälps åt att städa i hallen, gammal snus, blodiga papper, svettig begagnad tejp, halvfulla välta drickaburkar, kvarglömda grejer, klistriga vattenflaskor.. u name it...
-Musikanläggning ska plockas ner bord o stolar ska ställas undan ber väntande pojkföräldrar om hjälp o det gör dom.. Vi kan inte rubba högtalarna..
-Tillbaks till Lillekärr o lämna in grejer ..där J just gjort klart sin del..
-Puuh..sen till släktmiddag hos mammamopappa
-Tror ni jag är klar för det?
-Nää just det mer reportage mer bilder att lägga in klar på nyårsafton dag..

Så till den stora frågan: VARFÖR GÖR MAN DETTA??

Tjaa, några anledningar ??

~ Över 4000 besökare på bildsajten inom några dar..
~ Der ÄR KUL att vara en del av en stor gemenskap
~ Många roliga o bra matcher
~ Kontakt med ungdomar o andra föräldrar/supporters


Kommentarer
Postat av: Cathe

Herregud, vad du håller på? Var det så lite folk som kunde hjälpa till i år? Kjellström skulle ju ringa Ulf om han behövdes. Men ringde aldrig....



Tur att sådana som du finns. Jag har inte hört hur det har gått för några lag utom för min brorson som spelar i Varberg. De vann tydligen i år igen.



Hoppas du får några lugna dagar nu då. Det är du väl värd. Själv jobbar jag imorgon igen. Skall jobba alla mellandagar.



Kramar

2009-01-01 @ 17:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0