ARN´s kvarnar mal på...

..men inte så snabbt.. Jag skrev ju tidigare om min bilnyckel som ramlade sönder, och som Frontbilar inte ville ge mig en ny för...

..så då gjorde jag slag i saken och anmälde dem till ARN (Allmänna reklammationsnämnden). Jag skickade totalt in 11 sidor i första omgången, blev efter ca 1 månad ombedd att komplettera, så jag kopierade garantivillkor från serviceboken, och tog reda på pris för ny nyckel, så då var jag uppe i 15 sidor om en bilnyckel, inte illa va?

..och häromdagen kom Frontbilars yttrande som var ca 2 rader , att de avvisat garantianspråk.

Så  nu undrar ARN om jag har något nytt att lägga till !

Jag tycker att ämnet är relativt uttömt på de 15 sidorna jag redan skickat in, känner mig bara matt... Men det är ju ändå ett bevis på att det händer något.. ARN säger att man ska räkna med att ett ärende tar ett halvår! Så i höst nån gång får jag reda på om det blir en utbytt nyckel för min del.. Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Cathe

Man undrar - är det inte människor som jobbar på ARN? De jobbar nog inte på ackord i alla fall.

Bara att hålla ut och vänta då. Kanske blir det en ny nyckel i julklapp.

Kram

2009-07-09 @ 07:15:56
URL: http://lyxforalla.blogg.se/
Postat av: Jessica

Man blir bara så trött

2009-07-09 @ 22:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0