Stockholm i mitt hjärta



You made my day, tjejen som jobbade på Espresso House i Skärholmen
Joo, jag fick för mig att åka till Skärholmen, inga nostalgivibbar där, förutom att en magister vi hade på Nälstaskolan bodde där...o vi åkte låååångt för att lussa honom... Det är numera ett rejält stort centrum med alla kedjorna o några affärer som inte är så vanliga i Sverige, som smyckekedjan SIX, som bl.a finns i Prag, Groningen, Madrid...

T-banan är hur smidig som helst går minst var 10:e minut, o det tog drygt 20 min att åka de 13 hållplatserna från T-centralen.

Tillbaks till Espresso House, som är mitt favvo-ställe för Espresso, relativt "billig" Espresso (15:-), och till den får man en liten bit mörk choklad som är så gudomligt god. Inte sådär besk som mörk choklad kan vara. Sa till henne att jag tyckte den var så jättegod, och vips fick jag 2 bitar till! "Som lördagsgodis", sa hon. Visst blir man glad av sånt?




Väl tillbaks till staden hoppade jag av i ett snöigt och halt Gamla stan, där jag åt en god lunch på Café Cronan, räk- o sparrisomelett, gott! Mysigt ställe! Kul figurer utanför.


Vandrade sedan genom Gamla stan tillbaks till stan, där Galllerian, NK o PK-huset fick besök...

Nyss melodifestival, men rätt tråkiga låtar? Speciellt dom som vann?

F.ö så läser jag Lisa Marklunds Postcards killers, som jag laddat ner till min handdatortelefon via bibliotekslån. Det är perfekt! Lite kul att läsa den nu när man är på plats i Stockholm...tur man inte bor på fjärde våningen på Grand Hotel, där ett av morden i boken ägde rum...

Rekommenderar verkligen Rica Stockholm...superläge, kanonfrukost, fräscht rum... ok lite dyrt, men det är ju det mesta centralt...?

Imorron lite mer drällande innan jag tar pendeln till Tumba och herrarnas match där...så håll tummarna kl 16!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0