Favoriter i repris sista dagen i Dubai

..det blev en taxi till Jumeirah beach park igen. Väl där blev vi avsläppta på en busshållplats, och där hitta de jag en karta, som skvallrade om att buss 10c minsann går till Khaled bin Al Waleed där vi bodde.
Dubai Bus Stop
AC i busshållplatsen...

Så jag skulle vara duktig och ta bussen tillbaks när jag tröttnat på stranden (jag gör gärna det fortare än mina resesällskap..). Gick på den fina bussen, där man minsann också hade en kvinnor o barn-avdelning, med en spärr...men det gick ju inte att köpa biljett på bussen (så nu vet jag hur det kan kännas på Göteborgs spårvagnar som turist..)..o jag orkade inte gå och leta upp affär som sålde biljetter, så det blev taxi till hotellet iallafall...men då vet man till nästa gång,

http://www.dubai-travel-uae-guide.com/index.php?p=1_15_Dubai-Attractions-Jumeirah-#.TyrhaMU7qa8
dubai taxi
Typisk Dubai-taxi. Liksom i Korea så har de fina bilar för det mesta, och många i vitt, svart och silver...
Efter en välbehövlig vila på hotellet, så var vi i Deira city centre på kvällen igen, innan det blev dags att packa inför tidig avfärd.

Så när vi lämnade Dubai vid 05 den 2 feb, så hade hotell-personalen stannat en taxi till oss, som körde till flygplatsen på 8 minuter, för knappt 40 SEK...

O tänka sig av alla inställda plan till Istanbul, så var inte vårt med... blev bara något försenat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0