Det kunde börjat bättre

..när vi var utan Internet, hissen till 5e våningen krånglade o jag vaknade med världens migrän..
Trött efter resan, men klart man måste ut på stan ändå


Men jag har iallafalll hunnit drälla runt en del, först igår på eftermiddag/kväll runt 34e gatan, där jag bl.a besökt B&H photo and video, fotografhimlen..Alltid lika kul att komma dit, även om jag inte skulle handla några kameraprylar nu.

Fast det väcktes ett litet begär efter Nikons smidiga systemkamera J1 heter den nog. Särskilt när säljaren berättade att det finns adapters så befintliga objektiv passar, och att den tar 10 bilder/sekund..

Kan bara konstatera att det byggs om mycket där, både på Macys, där jag tog en fika på Starbucks med utsikt över väskavdelningen, och Victorias secret, som är stängd.


Första hela dagen (onsdagen) vigdes åt Jersey Gardens, borta i ca 9 timmar, det är en stor mall med mycket affärer.. o det blev lite shoppat.

Bussresan hem var lite rolig, först sa chauffören att jag o de 3 bakom mig inte fick plats, jag låtsades inte höra utan räckte fram biljetten...o det funkade. När sedan några skulle av halvvägs fick först ett tiotal personer gå av, för  att sedan gå på igen.. inte en chans att man kunde tränga sig fram till dörrarna...o det fanns inga bakdörrar.. buss 111, från gate 222 på port authority, ca 1/2-timme tar resan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0