Kulturchock Fashion Institute of technology o Mamma Mia uppblandat med street-trummisar

..började dagen med en solig vandring nerför Broadway, där god McDonalds-frukost intogs, med utsikt ut mot Wintergarden, där Mamma Mia rullar på.

Tänkte att man kunde ju gå in och kolla om det fanns biljetter, och det gjorde det. Köpte 70 USD-biljett och satt helt OK på balkongen.

Wow, bilken härlig föreställning, inte risk att man somnade som på Kiss me Kate och West side story, som jag sett hemma i Göteborg. Vilken musikskatt att ösa ur Björn o Benny har skrivit.

Allra bäst gillar jag låten "Lay all your love on me".



Fortsatte Broadway ner till Times Sqaure, där det blev lite avbockat från listan på Aeropostale



Buss ner till 34e, där ett par sköna joggingskor (sköna att gå i alltså, joggandet får evt. komma senare) inhandlades på Famous Footwear. Sen Manhattan mall vid 33e, där mer från listan (till andra alltså) kunde bockas av.

Utanför en av affärerna såg jag en massa killar med campingstolar, radio, sovsäckar m.m.. Undrade om det var nån politisk aktion på G? Men sen insåg jag att det nog var av samma anledning som jag läst på Aftonbladet, det ska släppas ett par nya sneakers i begränsad upplaga... måste vara det dom köar för..

Förresten mer kultur:


Dom här två killarna satt på 34e o trummade, grymt bra var dom, så dom fick en dollar...

Var "hemma" och flyttade också, så här ser rummet ut där jag bor nu, med 4 andra tjejer från Japan, Argentina och Brasilien... jag har den stora sängen längst t.v..:-)



Och sedan en sväng ner till 27th street/7 ave (med bussen till 28th), till Fashion Institute of technology där jag ganska snabbt kollade in skapelser av designers från A till Z, det slog mig att det inte var helt lätt att se på plaggen vad som var 50-tal, och vad som var 2000-tal. Det enda som var lätt att urskilja var 60-talet. Kul iallafall. Inget inträde.

online fashion collections

Härliga dagar där man bara dräller runt o gör vad man vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0