Chinatown o mer spårvagnar

..stod på dagens program..
Jag gick via Macys till The Chinatown gate i korsningen Grant o Bush, innan dess fick det bli en fika på vad som misstänktes vara den sista Starbucks på ett tag, för några sådana brukar inte finnas i Chinatowns...
 
Promenerade längs affärerna på Grant, medan vädret blev finare o finare, men det blev ingen shopping gjord där... men kul att kolla iallafall.
Lunch, kött med sötsur intogs där också, innan jag kände för att åka spårvagn igen. Knatade den backiga vägen två kvarter upp till Powell str, där det kom en spårvagn som minsann skulle till Lombard street, den där krokiga branta gatan som har varit med i diverse filmer.
 
Så då var det dax att anta resans utmaning, hänga utanpå spårvagnen o hålla i sig. Det var kuuul! Gick av uppe vid Lombard o njöt lite av utsikten innan jag fortsatte med nästa vagn "downhill" till vattnet, och vändstationen.
 
Långa köer för att åka tillbaks, men det var OK i det fina vädret med den fina utsikten över vattnet o Golden Gate-bron.
Väl "hemma" igen blev det hmmm.. en väska till, som jag spanat in några gånger, en liten med lite glitter, rosor o leopard från Betsy Johnson, på Ross, Market street, som har ganska bra priser på märkesvaror.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0