Dagen D som i Dance

På fredagen var det ju dax för Showen med stort S, So You Think You can Dance Live tour 2012, på Paramount thetare i Oakland. Hade kollat upp att BART gick dit, och man skulle åka till 19th street.


Downtown Oakland

Här i Oakland intogs dagens middag på Giant Burger... Sittplatserna inne hade de låst för natten kl 18...
Inga upperclass-hoods direkt..

Fina utsmyckningar i Paramount theatre


Min balkongplats..

En väldigt fin teater var det, med mycket guldigt och utsmyckningar. Och showen var grymmm, en helt annan upplevelse än på TV, med det sköna ljudet, ochljuseffekterna. Så nu börjar jag fundera på vilken stad som ska få äran nästa år...:-).
 
Innan dess så åkte jag än längre österut på Oakland, till Sunvalley mall, BART till Walnut Creek, och sedan buss 98X i ca 15-20 min.. Här i bilarnas förlovad eland får man inte ha bråttom, det var 38 minuters väntan på bussen.
Från BART-stationen i Walnut Creek, denna utsikt kunde jag njuta av under 38 minuters vänta på bussen, som var otroligt ful, med typ bruna paneler o bruna heltäckningsmattor på sätena...
 
Jorå..julskyltning börjar komma...
Riktig sommarvärme när man väntade på buss nr 9, som åkte genom ganska fina kvarter på vägen från Sunvalley till Pleasant Hill BART-station.. Många Halloween smyckade hus med pumpor, skelett o, spindelväv o häxor passerades...
 
Har ju åkt en del kommunalt här, och det enda som varit riktigt fullt är dom gamla spårvagnarna, annars har det varit gott om plats på tågen, även under rusningstid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0