San Francisco 22-28 oktober

Jäpp, fick ett ryck när jag fick ett nyhetsbrev från www.ticketmaster.com om att de 10 bästa från So You think You can dance är ute och turnerar i USA, och bokade denna resa.
 
Flyg via Heathrow med SAS, Virgin atlantic t.o.r för 5245:- ganska ok trots att jag bara bokade 1 månad innan.. Som vanligt började mitt flygsökande på www.flygresor.se, och när jag hittat något går jag om möjligt in via www.sponsorhuset.se/karrahf för att boka, så får föreningen en slant oxå :-).

Boende 6 nätter på San Francisco International Hostel, 140 Mason street, supercentralt nära Powell street, där alla tåg, bussar, T.banor m.m går, o givetvis mitt i shopping-smeten, Westfield o Macys ca 5 min att gå.. Female dorm, och även denna gång har jag lagt beslag på en underbädd.
.
 
Den här gången visste jag att när det står att uppträdandet är i Oakland, så är det San Francisco :-), vilket jag inte visste när jag bokade Rammstein-konserten 2011..

Från flygplatsen tog jag BART tåg till Powell, ca 25 min, 16,5 USD t.o.r..

Vid Powell station gick jag in och köpte ett veckokort på bussar, spårvagnar, (ej BART) T-bana för 27 USD.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0