London några vårdagar

..närmare bestämt 1-5 maj, med Sarah.
 
Reste med Norwegian, ca 1250 SEK t.o.r med bagage, boende 4 nätter på St Giles hotel i närheten av Tottenham court road, bokat via www.agoda.com för ca 1100 :-/natt. Då ingår varken frukost eller Internet (10 pund/dygn) jaja...
Gillar läget på hotellet, och med lite god vilja ser jag ett blått London eye i kvällningen här från 8e våningen.

Sarah kommer från Holland, där de firat in den nya kungen Willem Alexander.. hon landade på Luton, det har jag aldrig gjort..

Inte är det ledsamt heller att de öppnat en Primark nästan tvärsöver gatan (med ingång både från Oxford street och Tottenham court road). Så givetvis tog jag min resväska o gick dit innan jag checkade in, och jo, några leggings o en kul jeansväst/skjorta blev det inhandlat..

Tog fel tåg på Gatwick, det skulle inte stanna på Victoria station så jag tog T-bana från London Bridge, istället för någon av de bussar (24,38,73) sm skulle gå från Victoria hit.
 
Åker mycket hellre buss här. Tbanan är helt hopplös ofta inga hissar? trappor att släpa väskan i o långa gångar, o låååånga rulltrappor. Buss är mycket trevligare, då ser man ju var man åker också. Oystercardet funkar ju både på buss o T-banan...
 
Fortsättning följer ....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0