Lite Brooklyn o Fotografhimlen

..blev det Ti 22 juli. T-bana 2 lr 3 från Penn Station, till Hoyt Street, vid Fulton mall, en lite mer Low key shoppinggata jag ändå gillar. Gillar ibland att gå in på en lite mindre Macys, lättare att överblicka än den enorma som täcker hela kvarteret mellan Broadway o 7th vid 34th.. the fulton mall. - Brooklyn - Yelp. Där ligger förresten oxå Brooklyn Tabernacle,The Brooklyn Tabernacle: Home Page  som sägs ha bra Gospelsgudstjänster ..
 
 
 
Efter lite vil på hotellet sedan var det dags att bege sig till "Fotografhimlen", B&H Photo and Video,(9th ave/34th str, buss 34)

B&H Photo Video Digital Cameras, Photography, Camcorders

där jag anmält mig till en föreläsning om Night Photography. Deras föreläsningar sänds även på Youtube, om man skulle vilja kolla på distans. Det blev en underhållande föreläsning av .... och grymma nattbilder med upp till ca 45 min exponeringstid visades upp... Kommer nog inte bege mig ut på expeditioner efter detta, men det var kul iallafall, men jag kommer nästan aldrig ihåg de konkreta tipsen.
 Image
Tyvärr är det så att B&H inte prismässigt kan matcha Adoramas paketpriser,
där man ofta får med väska, minneskort, cardreader, cleaning-kit för samma pris, som man bara får kameran för på B&H. På "ren utrustning" som objektiv t.ex brukar de ha samma prisr.
 
Då jag skulle köpa en spegellös systemkamera till dottern (Nikon J4), så frågade jag om de kunde prismatcha Adoramas paket. han som expedierade mig (nej han hade ingen kalott..), så var han tvungen att knappa in allt i datorn, o skicka mail till ledningen, även med länken till Adoramas paket.
 
Tyvärr sänkte dom bara med 18 USD, medan tillbehören kostade ca 60 USD, så det blev en tur ner till Adorama på 18th mellan 5th o 6th Ave (där jag även handlade min Nikon D300s 2010).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0