Obegriplig teater o besök i Montclair

..ok, så har man testad hotellfrukost här på Pennsylvania, det bullades upp med wienerbröd, sockerkakor o croissanter, äckligt utspätt kaffe o decaff tråkigt te..åsså skuren frukt i bägare som väl var höjdpunkten.
 
..gick till Manhattan Mall,
alldeles bredvid hotellet för tat ta ut pengar på samma automat jag brukar.. blev ju skimmad på ca 9000 senast jag var här, men då hade jag inte tagit ut pengar kontant nånstans.. men Ge Moneybank fixade nytt kort o jag kunde reklammera, så det är lugnt.. man kan ju inte förbereda sig på sånt, men bra att veta att procedurerna fungerar..
 
Å minsann, affärerna hade öppnat före 10, som är vanlig öppningstid lördagar, 11 på söndagar och 9 på vardagar har jag lärt mig nu..
 
Lite senare var det dax att pallra mig till http://www.svenskakyrkan.se/newyork
dit jag brukar gå och fika om jag är i närheeten, hörnet 5e ave/ E 48th. De uppskattade det svenska bryggkaffet o Gott o blandat som jag hade med mig.
 
Sen var det dax för lite kultur med Ingalill som hittat biljetter till http://www.broadway.com/shows/cripple-inishmaan/ med Daniel Radcliffe (Harry Potter, som jag aldrig sett eller läst), på Cort theatre,W 48th.
 
Ja herregud, det var minnesvärt..först biljetterna som visade sig vara översta balkong längst fram (Yippie..??) med min höjdrädsla o en massa trappor.. sen var det lite skymda platser (visste vi, då det var billiga biljetter , 27 USD).. men även ljudet skyndes.. o allt sades med irländsk dialekt..mång skratt..men vi fattatde ingenting..
 
..å det kan man ju också skratta åt :-). Nää.. tacka vet jag en sjysst konsert..
 
Montclair, New Jersey, ca 1/2 timme med buss från Port Authority, många korsvirkeshus :-)
Sen hem till Ingalill i Montclair, New Jersey, där hon blandade en suveränt god drink o vi åt Kinamat o satt på altanen o snackade o kollade Manhattans skyline i ljus, skymning o mörker. Några rådjur beskådades också. Trevlig kväll, där Ingalills smarta dotter Linnea förklarade för oss vad det var vi hade beskådat på teatern..:-).
 
 
 
 
Taxichaffissen som tog mig tillbaks till byn o buss 66 till Port Authority, frågade mig om vägen, körde fel, men hann ändå lämpå av mig strax innan bussen kom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0