Birmingham igen 13-15 juni

..har ju varit lite dålig på att blogga på mina senatse resor, kanske kommer komplttera med mer från Bangkok, New York, Köln senare...

Well, nu i behändiga Birmingham igen :-).

OK, man flyger inte direkt, men bra byte via Stockholm med SAS. Paket via Mr Jet 2 nätter på

http://www.mrjet.se/hotell/Storbritannien/Birmingham/Macdonald_Burlington_Hotel.h267347/

1956 t.o.r för flyget, 1734, 3690 totalt, för 2 hotellnätter utan frukost, inget jättebilligt, men OK.. YOLO..


O på det konsertbiljett till en av mina "Big five", Pet Shop Boys, 475 SWK via www.ticketmaster.co.uk  återigen på LG Arena, där jag såg Depeche Mode leverera i januari. (Förutom DM o PSB ingår även Yello, JM Jarre o OMD i "Big five", eller kanske Big six om man räknar med Rammstein oxå).
Arenan ligger vid flygplatsen, dit det tar ca 10-15 min med tåg från New street station, tvärsövergatan från hotellet.

Det har nu hänt flera gånger när jag köpt t.o.r-tågbiljetter i automat att jag köpt fel retur.. o det är inte alltid så enkelt o veta vad som är "peak-hour" o.s.v, så jag gick till lucka o köpte de fyra biljetterna jag behövde för t.o.r flygplats x2, totalt 9,6 pund. Pundet står nu betydligt högre än för ca 1 år sen, då kursen var som lägst 10,02 (mina utdrag), nu ca 11,50...
Lite regn på kvällen, New Street..
Burlington Arcade, alldeles utanför hotellet. Ta trappan ner, eller hissen, gå över en smal gata, o vips är man på New Street station, gå ut på andra sidan av Arkaden, så är man på New street, shoppinggata...
 
Ikväll är det event på hotellet, många stiliga tjejer i långklänningar, det är ett event för afrikanska kvinnors achievement :-).
 
Innan jag bokade leta jag som tusan efter ett visst hotell som också låg här i närheten, hittade det inte på bokningssajterna, kollade på Google streetview, men såg bara en bankbyggnad e.d (HSBC) där jag sedan förra gången hade för mig hotellet låg. Nu vet jag att jag till nästa gång ska spana in
http://www.premierinn.com/en/hotel/BIREXC/birmingham-city-centre-new-st-station
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0