Dagens utmaning 2

I går fredag 7 nov tänkte jag på mitt eget sätt närma mig det här med kultur. Hade hört o läst att om man åkte båt på floden, så såg man några av templen som är sevärdheter. Det går ju båtar, som stannar vid fasta hållplatser o biljetten kostar 14 Baht (ca 3 kr).

Så jag tog husets Tuktuk-service ner till Skytrain-stationen, där de fortsätter att måla utanpå ett hotell(se bilden längre ner med bambu-ställningar), känns som om målaren börjar bli min kompis... o idag hade han faktiskt livlina, nåja ett snöre runt midjan i a f...

Skytrain till stationen vid floden, o så hade jag sett att där låg ett Robinson-varuhus i närheten så jag skulle bara gå dit en sväng först...

Så till Dagens utmaning-2: Skulle då gå över en gata, inte speciellt bred, men väldigt trafikerad, med snabb trafik.. Stod o tittade på de som gick över o undrade vad jag skulle ha för taktik... stod nog i några minuter, till sist fattade jag mod, o högg tag i en Thailändsk businessman som skulle gå över, höll ett krampaktigt tag i hans skjortärm o hängde på till andra sidan. Tackade för hjälpen o han bara log.

När jag väl kommit över såg jag at tvaruhuset låg på den andra sidan, den jag kom från!

Nytt försök, bredvid en polis, som inte gjorde minsta tillstymmelse till att vissla o stoppa, som många securityvakter gör...
Stod o klamrade mig fast vid en stolpe tills det kom en tant med paraply som sög tag i mej, hötte åt bilarna o gick över... jag bara hängde med, o kom på nåt sätt över...

Samma sak hände senare på dagen, vid Silom Road, där var det sexfiligt åt varje håll, å det var alltid grönt åt nåt håll.. Stod väl där ett tag, o blev erbjuden tuktuk för 100 baht för att komma en bit uppåt gatan, tackade nej... några minuter senare var tuktukchaffisen på igen, men jag sa nej... Då kom en tant o tog mej ihanden, i andra handen hade hon en äldre karl... jag bara gick med o skrek... o kom över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0