Höga höjder börjar bli vardagsmat..

..här i Bangkok. Igårkväll åkte jag med chauffören för att hämta upp Lena på kontoret, innan vi åkte till Lebua State Tower, för att äta på 64:e våningen.

Visst, hon bor på 25:e våningen, jag har börjat vänja mig, men hennes kontor på 24:e våningan var nog läskigare, med 2 hela glasväggar, som hämtat ur filmen "Wall Street".. Jag förstår hennes mamma som satt hopkrupen i hörnet längst bort från de 2 glasväggarna när hon var på besök.. Men en härlig utsikt var det iallfall...

Väl framme o på plats åt vi oss igenom de 9 rätter som var tänkta att ha på det möte hon arrangerar om en vecka... Det mesta var väldigt gott, köttet var gudomligt, men det var rätt "pluttrigt". Utsikten vid fönsterbordet var inte så dum heller över floden och en stor del av Bangkok.

Sen kom eldprovet, vi skulle gå ner till baren som ju ligger ute på 63:e våningen.. Jag gick INTE vi den delen av trappan som bara hade ett litet plexiglasräcke ut mot tomma intet...

Det blev inte så mycket barhäng, jag stod o klamrade mig fast vid nån stadig pelare, åsså var det där med förkylningen... vi åkte hem, ett roligt minne rikare (utom för Lena kanske, som fick lite huvudbry om att vissa ändringar i menyn skulle göras inför hennes viktiga möte)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0